Monday, September 10, 2007

Vilda kängurur i Malmö


Jag läste en artikel i Svenska Dagbladet idag. Den kallades “Kängurur fångade efter rymning.” Jag var inte förvånad att kängururna ville försöka rymma från Folkets Park. Det ser ut som en fin park, men gräset är alltid grönare på andra sidan staketet. De ville snart komma hem.
Jag var lite besviken att sköldpaddan försökte hjälpa dem rymna igen. Jag känner till flera sköldpaddor hemma i Florida och de är inte trovärdiga djur.
Jag kommer ihåg en gång när jag tänke flytta till landet (i stället för havet). Men sedan kom jag ihåg att jag älskar havet och att alla mina kompisar bodde här. Det kan vara farligt för att det finns så många motorbåtar och ibland kan man bli skadad av dem.
I Sverige är det samma sak: liksom kängarurna vill man kanske gå ifrån hem, men snart längtar man hem. Jag är glad att de kom tillbaka till Folkets Park. Malmö är inte ett ställe för wallabykängurur.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17038357.asp

2 comments:

Ashley said...

Vad smart kängurur! Det måste vara jätte svårt att rymna från en zoo. Jag har undrat över alltid vad skulle hända om en lejon eller en tiger rymnade. Jag undrar också om zoon har konsekvenser från den rymningen.

Tant Grön said...

Jajamensan! Ibland vill vi alla rymma hemifrån! Bravo Känguru! Det kan hända att aventyret leder till en förbattring av miljön... eller hur?

Tant Grön